Będąc w dziale IT czy administracji, często jest potrzeba aby poinformować użytkowników na przykład o awarii czy przekazać jakąkolwiek inną ważną informację. Zamiast wysyłać maili można stworzyć zespół dla całej organizacji w Teams.
Poniżej przedstawię tutorial jak od początku skonfigurować taki zespół i na co zwrócić uwagę podczas konfiguracji.
Aby stworzyć zespół należy wybrać opcję Join or create team a następnie wybieramy Create team.
Następnie wybieramy opcję From scratch.
i następnie wybieramy typ zespołu. W naszym przypadku klikamy Org-wide.
Następny krok to określenie nazwy zespołu. Mój zespół będzie służył do wysyłania powiadomień więc tak też go nazwę: company notifications.
Na tym etapie mamy już stworzony zespół, teraz pozostało nam go spersonalizować dodając chociażby ikonę zespołu. Skupię się jednak na ważniejszych opcjach. Obok nazwy zespołu są widoczne trzy kropki, kliknij na nie i wybierz Manage team.
Otworzy się nowe okno z ustawieniami zespołu. Polecam przejść do zakładki Settings i ustawić odpowiednie dla siebie opcje. Ja w tym przypadku ograniczyłem maksymalnie uprawnienia dla członków ponieważ z założenia w tym zespole będę publikował tylko ja.
Jeśli chcemy jeszcze kogoś upoważnić do publikacji to w zakładce Members możemy wyszukać daną osobę i zmienić jego rolę z Member na Owner.
Teraz przejdziemy do kanału. Kanałów może być kilka, na przykład jeden do alertów krytycznych, drugi jako kanał informacyjny. U mnie jest tylko jeden kanał, klikam na trzy kropki obok niego i wybieram Manage channel.
W ustawieniach wybieram opcję Only owners can post message ograniczając w ten sposób grono osób, które mogą publikować treści. Oczywiście tak jak wspomniałem wcześniej możecie sobie stworzyć dodatkowy kanał, gdzie każdy będzie miał możliwość publikacji postów.